vrijdag 6 november 2009

Dankdag

Ik ontving een brief van De Stem - lektuurzending. Daarin stonden enkele zinnen die mij zeer aanspraken en die ik daarom hier op mijn weblog plaats (de brief is van Wolfgang Gerstenberg).

De jaarlijkse dankdag voor gewas ligt hier pas een paar dagen achter ons. God heeft weer een rijke oogst gegeven en ondanks de economische problemen en veel nood, hebben we alle reden om zeer dankbaar te zijn. Wat zou het mooi zijn als God een grote geestelijke oogst in ons land zou kunnen geven. Ik geloof heel zeker dat de problemen in onze maatschappij enkel en alleen door een geestelijke opwekking opgelost kunnen worden. Hoeveel nood, leed en ook kosten ontstaan er door de zonde. Ik heb eens gelezen dat alleen al door oneerlijkheid tegenover de fiscus er bijna zoveel geld ontbreekt als er totaal aan belastingen binnenkomt. En dan te denken aan het geld dat gemoeid is met de onkosten voor gevangenissen, maatregelen voor rehabilitatie, enz. `Heer, geef niet alleen een paar druppels nieuw geestelijk leven, geef ons stromen van zegen, genees ons land'.

Dat spreekt mij zeer aan. Vanmorgen op onze voorgangersbidstond zag ik een poster hangen in de Zout-der-Aarde kerk: Jezus is het antwoord voor Suriname. Zo kunnen we ook een poster maken: Jezus is het antwoord voor Nederland. Is dat maar iets roepen, zomaar een kreet? Ik geloof van niet. De ontdekking en herontdekking van wie Hij is en wat Hij gedaan heeft, doet en zal doen is de redding van ons leven én van ons land!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten